Jun 11, 2011

Fa Cup Final 2011 Terengganu vs Kelantan

As we all know, the final of the FA Cup between Kelantan and Terengganu
 will be held at the National Stadium in Bukit Jalil on 11 June.

Who will be the winner today???
Watch out the live by Astro @ Arena channel 801 and RTM @ TV1
  


Piala FA 2011 antara dua pasukan bolasepak dari pantai timur malam ini sudah pasti menjanjikan pertarungan yang sengit. Musuh tradisi Terengganu malam ini mempunyai rekod pertemuan yang lebih bagus berikutan kemenangan 3-0 minggu lepas di Liga Super. Oleh itu, pasukan bimbingan Irfan Bakti seharusnya berhati-hati sambil mencongakkan strategi bisa dan mujarab bagi mengekangkan barisan jentera serangan dari Kelantan a.k.a The Red Warriors. Sememangnya skuad bimbingan Datuk M Karathu tidak akan memberi laluan mudah kepada skuad penyu malam ini, setidak-tidaknya skuad The Red Warriors ini dibarisi rata-ratanya pemain yang pernah menjuarai Piala AFF Suzuki tahun lepas, antaranya Khairul Fahmi (Benteng terakhir selaku penjaga gol terunggul kebangsaan), Nor shahrul Idlin Talha dan sebagainya. Namun begitu, skuad Terengganu bukan calang calang lawan yang mengaku kalah dengan begitu senang sebelum berjuang  bermati-matian. Ayuh, skuad hitam putih sudah pasti pantang menyerah kalah sebelum berjuang berhabis-habisan.  Peteh Ganu Peteh! slogannya: langkahilah mayat kami jika ingin jadi juara.

Laungan Peteh Ganu Peteh sudah pasti bergema di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini dan ini akan menenggelami sorakan Gomo Kelate Gomo - harapan penulis blog ini

Sama-sama kita saksikan siapa yang paling layak digelar juara pada Piala FA 2011 malam ini

(Helikopter pasukan keselamatan sedang membuat pemantauan di sekitar Bukit Jalil ketika blog ini ditulis untuk mengelakkan insiden-insiden yang tidak diingini)

No comments: